четвъртък, юли 09, 2015

По петите на Лятото 2: Клафути с къпини и ягоди /без захар/






Рецепта 
(от the times)

150 гр. ягоди, нарязани на половинки
150 гр. къпини
1 суп. л бренди
60 гр. брашно 
1/2 ч. л. бакпулвер
щипка сол
70 гр. мед или 100 гр. захар
3 големи яйца
250 мл нискомаслена сметана
1/2 ч. л. ванилов екстракт

Плодовете се поставят в купа и се смесват с брендито. Оставят се встрани.

В друга купа се смесват брашното, бакпулвера, солта и захарта /ако се използва/. Ако използвате мед - смесете го в купа с яйцата, сметаната и ваниловия екстракт с телена бъркалка. 

Течната смес се добавя към брашняната и всичко се разбърква с телена бъркалка или лъжица. 

Форма за пай се намазва с масло и на дъното се изсипват плодовете. 



Заливат се с тестяната смес и всичко се пече на 180 градуса за 35 минути или докато повърхността стане златиста. 



Сервира се на стайна температура. 


7 коментара:

  1. Определено и аз си падам по по-хрупкавите десерти. Всъщност и кремести обичам, но клафутито не ми е сред най-любимите. Правя го 1-2 пъти годишно. Бялата захар и аз избягвам доколкото мога. В редки случаи не мога- дали заради цвета на готовото нещо, или заради текстурата. Обичам меласа и кленов сироп, кокосова захар.
    Дени, снимките ти са много апетитни!

    ОтговорИзтриване
  2. Да, ама изглежда мноог вкусно. Иначе не знам какъв е резултатът според твоето небце;)
    И май е време да пробвам това клафути;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Клафутито не е по вкуса на всеки, както и Бети е написала по-горе и както съм чела и по други блогове, но реших от любопитство да опитам. Винаги ми е изглеждало много апетитно та се чудех защо на хората не им харесва. След този опит вече си отговорих на всички въпроси - не е десерт за всеки вкус.

      Изтриване
  3. Сега съм още по-ентусиазирана да опитам. Макар никога да не съм харесвала десертите с много яйчен вкус - затова не обичам и крем карамел... Ама пък толкова е изкусително това горско клафути! :)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз не обичам крем карамел. Сигурно затова и този десерт не ми е по вкуса. Но пък си струва да се опита поне веднъж. Поздрави и от мен!

      Изтриване
  4. Аз обичам крем карамел и особено по-богатия вариант- брюле, но клафутито ми е по паланчинково- по-скоро като дебела палачинка, а палачинките ги харесвам тънички, почти прозрачни :) Но, Дени, провокирана и подсетена от теб тези дни направих едно клафути и го хапнахме с Неви за отрицателно време. Естествено експериментирах и ще продължа в посока брашна. Надявам се скоро да успея да го покажа.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бих се радвала да видя клафутито с някое по "алтернативно" брашно. Дано успееш да го публикуваш.

      Изтриване