събота, септември 08, 2018

Есенна павлова с грозде и основа от аквафаба









Рецепта

за основата

1/2 ч.ч. нахутена вода /това е водата от една консерва нахут/
1/2 ч.ч. захар

за средния слой

около 300 гр. кокосово или соево кисело мляко или разбита кокосова сметана

за горния слой

около 200 гр. плодове по избор

Нахутената вода се изсипва в голяма метална купа и се разбива на висока скорост на миксера за 6 минути. За това време трябва да започнат да се образуват връхчета, които запазват формата си. Прибавя се постепенно захарта и разбиването продължава още 5 минути. Сместа се разстила върху покрита с хартия за печене тава и се пече 1 час и 15 минути на 120 градуса във фурна с вентилатор. Оставя се да изстине преди да се отлепи от хартията и се постави върху чиния за сервиране. Върху основата се разстила киселото мляко и след това се поръсва с плодове по избор.

9 коментара:

  1. Благодаря за споделения експеримент! Не знаех за това свойство на нахутенята вода! Лек път и успех в новоте начинания, Дени!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Видях два поста в блоговете на Ина и Бети за приготвяне на мус от шоколад с тази вода и ми стана доста интересно. Поразрових се из англоезичните блогове и намерих доста интересни рецепти. Поздрави от мен

      Изтриване
  2. Привет, Дени! Павловата изглежда точно като Павлова, аз този тип торти не ги виждам като перфектни и съвършени, те стоят по различен начин. Много интересна рецепта, на външен вид бих казала, че е белтъчна целувка това. Гроздето е чудесен избор за есента. Успех в новото, Дени! Нямам търпение за следващите ти рецепти. Да вметна само, че аз от няколко години съм в скромна кухня, но това не ми пречи:), липсва ми моята си фурна, но и с малка се справям. Обзавеждането не е моят стил, и моето си ми липсва, но и така се живее. Има по-важни неща на първо време.
    Прегръдки от мен, мила Дени!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет, Кате! Благодаря ти за милия коментар! И аз нямам търпение да се преместим и да видя какви ще ги сготвя в новата мини кухня :-). Поздрави и прегръдки от мен!

      Изтриване
  3. Впечатлена съм, от кога се каня и аз на тази нахутена вода и още не съм опитала:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Интересен кухненски експеримент е и си заслужава да се опита поне веднъж. Поздрави

      Изтриване
  4. Дени,
    ползвала съм нахутена вода, много удобна е във веган храненето.Прекрасна рецепта, още една идея за използване на нахутената вода при това във впечатляващ десерт.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
  5. Здравей, Дени!
    От много отдавна се каня да експериментирам с нахутената вода и все не ми стига куража. Напълнила съм един шкаф с консервиран нахут...ама...всеки път е "айде следващия път ще пробвам", но определвно твоята Павлова ме вдъхнови и... Мечка страх мене не! Ще пробвам и аз съвсем скоро:)
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Диди! Това е един от най-любопитните и евтини кулинарни експерименти и определено си струва да се опита. А и в интернет е пълно с рецепти с аквафаба, така че няма да имаш проблем според мен. Поздрави и от мен!

      Изтриване