петък, юни 22, 2012

Малки парченца кейк с моркови и шам фъстък















Рецепта за кейка
( от thegbbakeoff)

225 гр. самонадигащо се брашно (то е предварително пресято и съдържа набухватели)*
1 ч. л. бакпулвер
1 и 1/2 ч. л. смляна канела 
1/4 ч. л. смляно индийско орехче
1/2 ч. л. смлян джинджифил
щипка сол
200 гр. светлокафява захар Мусковадо
ситно настъргана кора на половин лимон
75 гр. шам фъстък /или орехи/, нарязани на парченца
3 големи яйца
150 мл слънчогледово олио
350 гр. настъргани моркови

Рецепта за глазурата

200 гр. крем сирене /например Филаделфия/
50 гр. меко масло
150 гр. пресята пудра захар
настъргана кора на половин лимон
сок на един лимон
25 гр. шам фъстък /или орехи/, за поръсване

*може да се приготви като към 225 гр. обикновено брашно се добавят 3 ч. л.  бакпулвер и след това се пресее поне 2 пъти

Според рецептата би трябвало да се използва тава с размери 25.5х20.5х5 см. Моята е квадратна - 20х20х4 см.
Тавата се намазнява и дъното се покрива с хартия за печене.
В голяма купа се пресяват брашното, бакпулвера, солта и всички подправки. Добавят се захарта, кората на половин лимон, нарязаните шам фъстъци /или орехи/ и всичко се разбърква с дървена лъжица. 
В отделна купа с миксер се разбиват яйцата и олиото само докато се смесят, на ниска скорост. Добавят се при морковената смес и всичко се разбърква с дървената лъжица. 


Сместта се изсипва в приготвената форма и се пече 45 минути на 180 С /за вентилаторна фурна - 160 С/.


Кейкът се проверява с клечка дали е готов преди да се извади от фурната.
Оставя се на решетка, както е в тавата, за 5 минути като първо се минава по стените с объл нож, за да се извади после по-лесно. Кейкът се освобождава от тавата внимателно като се обръща върху решетката и се оставя да изстине преди да се намаже с глазурата.


Докато кейкът изстива, се приготвя глазурата.
Всички продукти за нея се поставят в купа и се разбиват с миксер за кратко само до получаването на гладка и кремкава смес. Ако времето е топло и глазурата се получи твърде течна, се оставя в хладилник, за да се стегне.
Изстиналият кейк се намазва с глазурата и се поръсва с нарязани шам фъстъци или орехи. Нарязва се на квадратни парченца и се сервира. Може да се съхранява в кутия до 4 дни, на хладно място.

19 коментара:

  1. Чудесни!И кейка и снимките!Извинявам се ако вече съм го казвала и за друга публикация!
    Но....това е!
    Пожелавам ти Дени едно прекрасно и забавно лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мила Дани, няма за какво да се извиняваш. Твоите коментари винаги ме радват :-)
      Слънчево лято и на теб!

      Изтриване
  2. Дени, първо се наслаждавам на снимките, после се връщам да чета между тях :)
    Чудесни са снимките с рози, които си "сложила" в рамка!
    А морковения кекс е чудесн!
    Поздрави с пожелания за едно синьо лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дани! Тази рамка е толкова антична и паянтова. Закрепила съм я с едни телчета да не се разпадне напълно. Цветът ми харесва и за това не смея да я изхвърля :-)
      Слънчево лято и на теб!

      Изтриване
  3. Дени, ако приготвя такъв кейк ти ще си причината :)
    Имам някакъв неприятен детски спомен от тортите в който имаше нещо оранжево, тиква или морков и засега само се наслаждавам на снимките на десерт с морков!
    Твоята презентация е впечатляващо уютна и вкусна, страхотна си!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз и без да имам неприятни спомени, дълго се мръщих на идеята за моркови в кейка, но най-сетне се реших и резултатът беше точно според очакванията ми. Не забелязвам голяма разлика между този кейк и гореспоменатия ябълков вариант... от канелата ще да е :-)
      Благодаря ти! Поздрави и от мен!

      Изтриване
  4. Чудесен кейк-харесвам подобни сладкиши....
    Приятен уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Както винаги невероятни снимки,Дени!
    И много любим кейк,особено покрит с крем-сирене!
    Ядките наистина много му подхождат на десена,а и правилните квадрати много ме респектираха и се питам сл. път като режа дали да не взема линийката,че все не ги докарвам така идеални като твоите :) .
    Ако до сега не си ,ти препоръчвам и комбинациите моркови-ябълка и моркови-банан,на мен те даже ми харесват повече от чисто морковения вариант.

    Прегръдки и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Роси!
      Аз имах опасения, че няма да мога да ги докарам на форма квадратите, както си ги представях, но се получиха доста добре. Мисля, че е най-удачно да се режат с наистина остър нож и като забиеш върха на ножа в кейка, после само дърпаш в права линия към теб, все едно режеш с макетен нож. Дано се разбра това, което се опитвам да обясня :-)
      Моркови с банан звучи доста примамливо и със сигурност по-ароматна версия! Благодаря ти за идеята!
      Хубав уикенд и от мен!

      Изтриване
  6. Дени, обожавам морковена торта, кейк и кейкчета.Представям си идеално вкуса и аз имам една много успешна рецепта,която.....няма значение. В твоя вариант много ми допадна идеята за шам фъстъка, точно заради приятния контраст и отвън и отвътре.Важно е човек да си намери със зелен цвят,че от едно пликче понякога успявам да отделя съвсем малко красиви и фотогенични шамфъстъчета...
    Много ми хареса живата ти картина-чудесна хрумка!
    Дано се стопли при вас !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Разбира се, че винаги има значение! :-) Едно наум за следващия път :-)!
      Шам фъстъците не са много фотогенични, но на зелен цвят поне го докарват.
      Благодаря ти!
      Май вече съм свикнала да не е топло, но пък мога да си нося любимите ботуши целогодишно :-)

      Изтриване
    2. ха-ха! И аз обичам да скитам в дъжда с едни гумени ботуши, които са ми от UK!И да ти кажа благодарение на тях мога да се наслаждавамм на чистота на аромата, които носи дъжда...Както казва моя зет, а той е англ.-Няма лошо време, има неподходящо облекло...!А пък аз имам една нагласа, която прави дните ми винаги поне наполовина пълни :-))Да намеря в това с което разполагам хубавото и да му се насладя максимално.
      Горещи, слънчеви прегръдки!

      Изтриване
    3. Много мъдри думи, наистина! :-)
      А пък ние казваме, че ако чакаш да спре да вали, за да предприемеш пътуване или разходка, трябва все вкъщи да си стоиш :-)
      Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  7. Снимките са прелестни, Дени!За морковения кейк се въздържам, тъй като и аз наскоро правих за първи път, не че не ми хареса, но май няма да повторя!Продължавай да опитваш и да ни очароваш!И нека бъде слънце и при вас, че ние изгоряхме:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Сонче!
      И аз мислех да не повтарям, но Даниел толкова го хареса, че скоро май пак ще правя :-)
      Пожелавам ти да прекарваш повече време на прохладни и сенчести места :-)

      Изтриване
  8. Обожавам морковн кейк, наскоро бях в Лондон и всеки ден изяждах поне един:) Тук рядко се намират, а аз отдавна се каня да си спретна у дома. Твоята рецепта Дени страшно ми харесва и ще си я запиша, да не забравя :) Снимките ти са чудни и ти изпращам малко от нашето много горещо лято :)
    Чуден уикенд :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, така е! Тук, в Англия морковения кейк е навсякъде - в десертните менюта, на челна позиция редом с чийзкейка :-). Може да се намери и в съвсем обикновено кафе от някоя популярна кафе-верига.
      Благодаря ти и хубав уикенд и на теб!:-)

      Изтриване
  9. Здравей, Дени
    бихме искали да публикуваме рецептата ти в рубриката BG Blogs на GoodFood.
    Ако си съгласна, моля прати снимки № 2 и 13 на r.dimitrova@goodfood.bg, по възможност до края на утрешния ден?
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване