понеделник, юни 25, 2012

Меки бисквити с овесени ядки и стафиди











Рецепта за 30 броя бисквити
/от thegbbakeoff/

125 гр. масло, омекнало на стайна температура поне 2-3 часа
150 гр. светлокафява захар Мусковадо*
1 голямо яйце, на стайна температура
1 суп. л. прясно мляко
1/2 ч. л. ванилов екстракт
100 гр. самонадигащо се брашно**
75 гр. стафиди
150 гр. овесени ядки

* моята беше около 50 грама и останалите 100 гр. ги допълних с тъмнокафява ситна нерафинирана захар (за различните видове кафява захар и за тренировка на английския език - тук)
** може да се приготви като към обикновеното брашно се прибави около една и половина чаена лъжичка бакпулвер и се пресее поне 2 пъти

С миксер се разбиват омекналото масло и захарта за 3-4 минути докато се получи светла и кремкава смес.


В отделна купа се разбъркват с вилица яйцето, млякото и ваниловият екстракт. Изсипват се в купата с маслената смес и всичко се разбива с миксер за кратко, докато се смеси напълно.


Добавят се брашното, стафидите и овесените ядки и всичко се размесва с дървена лъжица.


Приготвят се плитки тави, покрити с хартия за печене. С чаена лъжичка се загребва, колкото е възможно повече, количество от сместта и се изсипва върху хартията за печене. Сместта се разпределя на достатъчно разстояние, за да не се "слеят" бисквитите по време на печене. 


Могат да се пекат по няколко тави едновременно ако фурната е достатъчно голяма. Бисквитите се пекат за 12-15 минути на 180 С /160 С вентилаторна фурна/ или докато се зачервят леко по краищата. Изваждат се и се оставят в тавата да се стегнат за около 5 минути. След това се прехвърлят върху решетка и се оставят да изстинат.


Съхраняват се в затворена кутия до 5 дни.

29 коментара:

  1. Абсолютно го разбирам твоя човек! И при мен свършват неусетно...Аз обичам всякакви печива с овесени ядки, а стафидите добавят още дъвчащ елемент:-))Чудесни снимки,Дени! Не ми омръзва да ти го казвам, а от днешните бисквити,които да си признаем не са идеалния модел за снимки, си направила фото звезди!Страхотни са!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Права си, Бети, бисквитите наистина са доста грозновати и се чудех в какъв "интериор" да ги поставя, че да придобият приличен вид за показване :-)
      И понеже ми е първи опит с тях, след като опитах първите няколко, разбрах колко вкусен ще да е бил онзи твой пълнозърнест кейк с всичките летни плодове :-)

      Изтриване
    2. А мерси, Дени!Наистина е много вкусен,а и има откъде да си вземеш продуктите...меласата ми е от едни англичани.Една приятелка беше го правила, но нямала в момента дори мусковадо и беше съвсем различен.А тя беше опитала от моя и тя отчете разликата за себе си.Днес и подарих една опаковка меласа :-)))Пак ще го прави...

      Изтриване
  2. Дени,чудесни са-браво!
    Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  3. Дени много вкусни бисквити и фотогенични :)
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  4. Дени, занеш че тук се захласвам по снимки!
    Но и бисквитките ти са толкова фотогенични....
    Прав е твоят "професор" в къщи :)
    Сигурна съм, че са пристрастяващи!
    Прегръдка и хубави летни дни!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. "Фотогеничността" им е спорна, но за пристрастяващи - с две ръце за :-)
      Прегръдки и от мен!

      Изтриване
  5. Дени, на мен ми изглеждат върха!!
    И понеже понякога обичам да не се тъпча непрекъснато с шоколад , измивам срама си с подобни вкусотии;)
    Очаквай включване на моя телевизор много скоро;) Хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И да не се тъпче човек с шоколад, може да си го приготви в чаша, както се вижда по-горе, и да почне да се налива с него като добавка към що-годе нискокалоричните бисквити :-)
      Това с телевизора ми задейства любопитството :-)

      Изтриване
  6. Много красиво! Бисквитите са страхотни и изглеждат адски вкусни, бих забъркала една дозичка ако вече не е толкова късно! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Прекрасни бисквитки! Изглеждат много вкусни и разбирам твоя човек. Прибавям ги и тях в списъка с рецепти, които искам да направя. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти за прекрасния коментар, Петя!
      Поздрави и от мен :-)!

      Изтриване
  8. Дени, определено звучат много пристрастяващо :) Така хубаво си ги описала тези бисквитки, че ще ги пробвам, но май ще сложа сушени червени боровинки пък да видим какво ще стане:) А за истинската кафява захар, категорично те подкрепям!Сърдечни поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това с боровинките звучи привлекателно :-)
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  9. Чудесни и здравословни ми се виждат тези бисквитки,
    и така хубаво си описала как се правят!
    А как хубавичко пък си ги наснимала, ми те все едно са на масата ми :)
    Поздрави Деничка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сравнително здравословни са, въпреки че наличието на масло добавя доста от онези излишни калории, пък и е известен ефектът му върху състоянието на сърцето и артериите :-)
      Благодаря ти за хубавите думи!
      Поздрави, мила Дани!

      Изтриване
  10. Хммммм и на мен ми звучат пристрастяващо:)
    Ще ги опитам безсъмнение!


    Прегръдки:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се да ти харесат!

      Послепис: опитвам се безуспешно да ти оставя коментар под последните няколко публикации. Не знам дали повредата е в моя телевизор :-)
      Поздрави

      Изтриване
  11. Дени, много ме разсмя предложението за разпространение от дилърите на дрога :)
    обаче пък колко е вярно!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, и аз много се смях. Толкова необичайна асоциация :-)!
      Поздрави

      Изтриване
  12. Аз вече съм пристрастена без да съм ги пробвала! Невероятна си! Ако ги разпространявате някъде в района се обадете...:):):)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ха ха... ако решиш да се разходиш до нашия район, на драго сърце бих ти направила няколко дози :-)

      Изтриване
  13. Аз не съм опитвала с бяла захар, но подозирам, че тези с кафявата са няколко идеи по карамелени и ароматни :-)
    Рошли е доста точна дума, която ги описва съвсем пълно :-)

    ОтговорИзтриване
  14. Страхотни бисквитки си направила в бързината,Дени,и още по-страхотни снимки!
    С подобни овесени биксвитки / в моите и малко пълнозърнесто брашно и кокос/ стартирах блога,та в този ред на мисли имам идея,че наистина са пристрастяващи.Стафидите абсолютно им подхождат.
    Приятни йога занимания и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  15. Току що ги направих,страхотни са!Не мога да спра да ги хапвам.Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване