петък, юли 06, 2012

Коблър с нектарини и захаросан джинджифил









Рецепта
(от thegbbakeoff)

за основата
6 средно големи праскови или нектарини /около 700 гр./
ситно настъргана кора и сок на половин лимон
1 и 1/2 суп. л. захар /ако прасковите или нектарините са много сочни и сладки, може и без захар/

за тестото
150 гр. самонадигащо се брашно /аз го приготвям като към обикновеното брашно прибавям 2 ч. л. бакпулвер и след това пресявам поне 2 пъти/
1/4 ч. л. сода бикарбонат
50 гр. захар
25 гр. захаросан джинджифил*
50 гр. масло, разтопено на бавен огън
100 гр. кисело мляко
2 ч. л. захар, смесени с 1/4 ч. л. сух джинджифил, за поръсване

* рецептата за него е след края на тази

1/ Фурната се загрява до 190 С /170 С вентилаторна/. Прасковите /или нектарините/ се измиват, разполовяват и след това всяка половина се реже на 4 филийки. Поставят се в купа и се смесват внимателно със захарта, сока и кората на лимона. 



Прехвърлят се в дълбок и удобен за печене съд с вместимост около 1 литър и се добавят 2 супени лъжици вода.


Пекат се за 20-25 минути или докато плодовете са наполовина омекнали и сокът, който са пуснали ври леко.
2/ Малко преди да приключи времето за печене, започва приготвянето на тестото. В книгата пише секунди. Аз започнах 10 минути преди плодовете да са станали готови, за да имам време да претегля продуктите. 
В купа се пресяват брашното, содата и захарта. Изсипва се захаросаният джинджифил и с нож с объл връх /от типа на нож за мазане на масло/ се разбърква хубаво. Добавят се разтопеното масло и киселото мляко и се разбъркват с ножа докато се получи меко и лепкаво тесто, което се отделя от стените на купата. 


3/ Формата с изпечените плодове се изважда от фурната. Температурата се увеличава до 220 С /за 200 С вентилаторна фурна/. Тестото се разделя на 8 равни части и с лъжица всяка част се изсипва върху прасковите /нектарините/ като се оставя малко разстояние между тях. 


Поръсват се със смесените захар и сух джинджифил и формата се връща обратно във фурната. Пече се 20 минути или докато повърхността стане златисто-кафява. Сервира се веднага. 

Приготвяне на захаросан джинджифил
/рецептата е от theprofessionalpastrychef/


Използват се равни части джинджифил и захар. Например 200 гр. джинджифил и 200 гр. захар. За това количество са необходими 35 мл вода. 
1/ Джинджифилът се обелва и реже не тънки филийки с дебелина 6 мм. Поставя се в дълбок тиган или тенджерка и се добавя достатъчно вода, за да го покрие. Оставя се на бавен огън да къкри леко докато омекне. Това отнема около 40 минути. Прецежда се. 
2/ В друг дълбок тиган или тенджерка се поставя захарта, добавят се 35-те мл вода и се разбъркват. Сместта се оставя да заври, добавя се изцеденият джинджифил и се вари на средно силен огън като се бърка на чести интервали докато стане прозрачен, около 20 минути. 
3/  Огънят се намаля и се оставя да къкри докато сиропът се сгъсти. Ако се вари твърде дълго, се образуват бучици. Ако са се образували твърде големи бучки, е добре те да се отстранят. С помощта на две вилици филийките джинджифил се отстраняват от сиропа и се овалват в захар. Поставят се в плитка тава на разстояние една от друга и се оставят за една нощ да преседят на топло място. Съхраняват се в плътно затворен контейнер до 6 месеца. Преди използване за рецепта могат да се нарежат на малки кубчета. 

21 коментара:

  1. Дени, любител съм на джинджифила,
    както пресния, така и сухия!
    Благодаря за споделената рецепта за захаросания.
    По препоръка съм правила нещо като заместител с прясно настърган джинджифил, смлян със стафиди и се получи нещо страхотно на вкус.
    Но ще опитам и твоя!
    Тези сладкиши ги обичам, защото плодовете пускат щедро сока си и ароматизирани са страшно вкусни :)
    Прегръдка и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Предпоследното ти изречение съвсем точно описва сладкиша!
      Смлените стафиди с джинджифил звучат като съвършена комбинация.
      Ако успееш да захаросаш джинджифила преди мен, ще се радвам да чуя отзиви! :-)
      Хубава неделя!

      Изтриване
  2. Ехааа, Дени, колко неща научих от този пост. Благодаря, изглежда вкусно, предполагам и ароматно! Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз ти благодаря, Цвети!
      За жалост не мога да ти пиша коментари в mi6el.blogspot.com, затова тук отбелязвам, че снимките ти от Гърция са страхотни!
      Хубава неделя!

      Изтриване
  3. Дени, макар и нефотогеничен сладкишът е страхотен! А ти много умело си насочила фокуса другаде! Беше ми много интересно да прочета поста ти! Както винаги....джинджифил обичам -много го обичам и в сладко и в солено и захаросан и маринован , който сама си правя, и в напитки... Само сухия недолюбвам.И колкото и да не е благодатен за снимки този коблер, се влюбих в страхотната купичка със захаросания джинджър!Обожавам такива съдчета!!!!
    Беше удоволствие за мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина качествата на пресния джинджифил /във всичките му форми/ са несравними с този на сухия! Аз имам една малка стъкленица с маринован, но си седи все така неотворена и нямам никаква идея що за вкус има и за какво се използва.
      Благодаря ти, мила Бети!
      Хубава неделя от мен!

      Изтриване
    2. Дени,
      обичам да се връщам тук..:)
      Не знам този,който имаш как е маринован...ще ти кажа аз какво правя и ти си прецени, дали е същото...Всъщност за първи път опитах в Германия. Преди години,братовчедка ми ни заведе в истински суши ресторант, където за първи път опитах и уасаби.Веднага направих аналогия с любимия ми хрян- поразгледах в нета, оказа се че е това. А за джиндифила, понеже в БГ няма такива екстри като маринован, си направих като го нарязах на кръгчета и полях с оризов оцет и сусамово олио-не знам защо реших с тях, може би защото са типични за азиатската кухня, но се получи същия вкус- бях във възторг и си правя редовно- става да се яде със суши-естествено, но пасва и с разни оризови неща..., а сина ми го хапва и с месца...и с други рибени.Ние например редовно си правим осолена, пушена или маринована риба и е перфектно допълнение...Надявам се скоро да го публикувам ,но кога....;)

      Изтриване
    3. Това е чудесно! Винаги си добре дошла :-)
      Какво съвпадение е, че споменаваш за суши, понеже съм леко пристрастена към него и почти не пропускам ходенето на суши ресторант поне два пъти в месеца :-)
      Много ти благодаря, че сподели за маринования джинджифил. Моят е нарязан на много тънки пурички, не е като този на филийките за суши, и сега като се зачетох в етикета - маринован е в бял оцет. Моят приятел го купи просто ей така, преди много време, понеже като готви обича да използва различни и необичайни продукти. Само че това нещо си седи в забвение в шкафа от поне половин година. Идеите ти с пушена риба много ми харесаха и определено събудиха любопитството ми да ги опитам!

      Изтриване
    4. РАдвам се, че са ти допаднали идеите,... а и по този начин, някак разговарям с теб!
      Удоволствие е за мен.
      Имам една идея, но като обмисля, ще ти пиша на мейла.Вероятно го има някъде ще го видя...
      До следващия път!

      Изтриване
  4. От месеци наред един пакет с джинджифил стои в шкафа и така още не мога да се престраша да го използвам, обаче това със захаросването много ми намига! Ох, кога ще ги направя всички тия дето започват с к! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз така им се канех на кей /к/-сладкишите и най-накрая запретнах ръкави, та ми остана само клафути да тествам :-)
      Поздрави и от мен!

      Изтриване
  5. А на мен, Дени, много ми харесват така непринудено изглеждащите десерти, имат си някаква магия в тях. Красив е даже коблера, особено така както си позира в чинийката. Хубава идея да сложиш джинджифил вътре - не мога да го опитам онлайн, но мисля, че на вкус е вълшебно!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. След 25-тия кадър и аз започнах да го намирам за привлекателен и съм решила тия дни още един да направя, но с други плодове. Вкусът му наистина е чудесен :-)!

      Изтриване
  6. Дени,
    този път не честим череши и е много вероятно въпросният сладкиш да изпревари предишния в моята програма;) Харесва ми, а аз съм от онези, които обичат джинджифил и научи и други хора у дома да го харесват с непрестанното му предлагане , когато са гладни, така че ще си захаросам, че тук не съм виждала такива комерсиални продукти по рафтовете и ще си го направя;) леле, какво изречение направих??? Доспа ми се само докато го пишех;)
    Много хубава неделя ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А на мен започнаха да ми се затварят очите, докато го четях това дългото... изречение :-)
      Добре си решила проблема с масовия глад - като няма хляб, яжте джинджифил :-)
      Благодаря ти и хубава неделя и на теб!

      Изтриване
  7. Колко интереснооооо....много неща научих от раз!
    Джинджифил харесваме и този коблър, макар и нефотогеничен, толкова добра реклама има от теб, че ме изкушава да го опитаме и на вкус.
    Признавам си че подобно чудо не съм правила.
    Поздрави Дени!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Щом обичаш джинджифил, сигурна съм, че това ще ти хареса. Изкушаващо е, наистина, а прасковите, къкрещи на дъното на тавата добавят още повече изкусителност :-)
      Поздрави и от мен, мила Дани!

      Изтриване
  8. Привет и от мен:)Преди не бях фен на джинджифила, но определено ще пробвам тази рецепта:)Усмихнат ден:):):)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дано рецептата успее да те спечели за отбора на ginger-почитателите :-)
      Хубав понеделник!

      Изтриване
  9. It looks absolutely yummy!!!! And fantastic pictures...

    ОтговорИзтриване