вторник, август 28, 2012

Лимончело гранита



Рецепта за гранитата
/от BBCGoodFood/

125 гр. захар
125 мл лимончело
50 мл прясно изцеден лимонов сок


В тенджерка или дълбок тиган се поставя захарта заедно с половин литър студена вода. Оставят се на котлон на средно силен огън като се разбърква от време на време с дървена лъжица, за да се стопи захарта. След като водата заври, се оставя за още 5 минути и се снема от огъня. Оставя се да изстине напълно и след това се добавят лимончелото и лимоновият сок. Разбърква се и течността се изсипва в плитък съд. Аз съм използвала пластмасова кутия с капак и размери 20х30 см. Оставя се във фризер за час и след това се разбърква с лъжица ако сместта е започнала да се замразява /трябва да е с констиненция на скрежина/, след това се разбърква на всеки половин час. В моя случай след първия 1 час сместта все още беше напълно течна, затова я забравих във фризера за още 2 часа, когато беше вече почти готова за консумиране, разбърках я веднъж и я върнах обратно за още половин час. Времето за изчакване на сместта да се замрази зависи от силата на фризера, така че е най-добре да се провери след първия час - час и половина.  Може да се сервира в големи стъклени чаши, в слънчево-горещ ден. :-)

14 коментара:

  1. Дени, много свежо! И снимките отново са прекрасни! Това, което си използвала за гръб на снимките ми прилича на онези старите куфари облечени с плат и да знаеш, ако е наистина такъв куфар, ще ти завидя много благородно! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ах, мила Биби, не е куфар, ами едно парче плат и върху него три различни ленти и всичкото това опънато върху пано и сложено в рамка... виси на една стена в кухнята заедно с други такива шарени рамкирани парчета плат. Куфарите, за които говориш, са наистина много красиви, но от тях нямам. Иначе съм луда по платове и ги използвам за декориране и претапициране на стари и нехубави вещи, от които няма как да се оттърва :-).
      Благодаря ти за свежия коментар... съвсем в тон с гранитата :-)!

      Изтриване
  2. Еха в тази доста хладна и мрачна сутрин виждам едни великолепни слънчеви снимки и на мен ми хареса фона! Гранита не съм правила, но никога не е късно!
    Поздрави и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  3. Дени ,тази рецепта за лимонена гранитата ми подейства като освежаващ,сутрешен душ:)))
    Прекрасно изглежда!

    ОтговорИзтриване
  4. Много свежест и красиви снимки! Сърдечни поздрави, Дени! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Много интересно и изключително съм любопитна, що за вкус има тази гранита! И отново толкова красиви снимки!
    Прекрасен ден Дени и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ако ти се отвори отскачане до италия, гранитата я продават навсякъде, заедно с джелатото :-). тя е нещо като скрежина само че вместо да се пие със сламка, се яде с лъжица :-)

      Изтриване
  6. Обичам тази напитка-ароматна и разхлаждаща...
    Хубав ден,Дени!

    ОтговорИзтриване
  7. Много свежо! Много!Аз помислих, че си някъде на почивка по Средиземноморското крайбрежие. Декора ти ми напомни на онези кухни, целите в плочки в подобен десен и цвят.Действа релаксиращо и придава една носталгична атмосфера. И аз много обичам платчета..:)
    Прегръдки,Дени!

    ОтговорИзтриване
  8. Дени,караш ме да отида да си налея едно лимончело за компенсация на липсващата гранита,а пък снимката с лилиума е.....неотразима!
    Хубаво утре пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  9. Дени, аз лимончело имам, но само толкова на този етап;)
    А снимката с рамката-думи нямам- много ефектна, красива и със страхотно настроение!

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ви за слънчевите коментари, момичета!:-)

    ОтговорИзтриване
  11. Точно сега, в този слънчево горещ ден, гранитата ще ми дойде на място:), да, ама нямам, нямам и лимончело и мисля че е крайно време да премина и на тази вълна.
    Комплименти Дени!Много ефектна е снимката с лилиума!

    ОтговорИзтриване
  12. Много сполучлива ти се е получила гранитата, какви кристалчета! Толкова свежарска публикация и слънчева! А снимката с рамката и цветето е трепач! Приятни почивни дни, Дени!

    ОтговорИзтриване